Żeby wystrój wnętrza ciekawie się prezentował, potrzebne są ścienne dekoracje. Dotyczy to nie tylko domowego zacisza, ale i sklepów. Chcąc wyróżnić swój biznes na tle konkurencji, warto zadbać nie tylko o asortyment, ale także o efektowny wygląd sklepu.
Już dawno minęły czasy, w których uważano, że wystrój sklepu nie jest ważny, bo liczy się tylko sprzedawany produkt. Teraz nacisk kładzie się także na szereg innych czynników, które mają sprawiać, że zakupy staną się przyjemniejsze, a spośród wielu innych sklepów Klient wybierze akurat nasz. Muzyka, oświetlenie, wystrój wnętrza, a nawet zapachy brane są pod uwagę, gdy aranżuje się lokal. Dotyczy to także sklepów zoologicznych.
W jaki sposób można udekorować takie miejsce? Eksperci z Redro przygotowali dla nas kilka efektownych propozycji.
Przestrzenne fototapety: konie w galopie, morska głębina lub lecące ptaki
W zoologicznym sklepie najlepiej będą się prezentować ścienne dekoracje z wizerunkami najprzeróżniejszych zwierząt. Warto jednak wziąć pod uwagę nie tylko to, co znajdzie się na dekoracji, ale również to, jaką rolę może pełnić. Okazuje się bowiem, że na przykład fototapeta nie tylko ozdobi wnętrze sklepu, ale pozwoli także optycznie powiększyć niewielki metraż. W tym celu należy wybrać przedstawienie o przestrzennym charakterze.
Doskonałym przykładem wybranym przez ekspertów jest fototapeta z koniem, który galopuje po piaszczystym wybrzeżu lub mknie przez polną łąkę. Taki widok otworzy wnętrze sklepu na rozległy pejzaż i zagwarantuje naprawdę wyjątkowy charakter. Inną propozycją, by wizualnie powiększyć metraż sklepu, może być wzór prezentujący morską głębinę, w której znajdują się kolorowe koralowce, egzotyczne ryby i ośmiornice. Jeśli sklep specjalizuje się w wodnych zwierzętach, taka ozdoba będzie pasować jak ulał.
Trzecią opcją są ptasie fototapety. Zdjęcie ukazujące lecącą papugę o kolorowym upierzeniu na tle dżungli to doskonałe rozwiązanie, by wprowadzić do wystroju trochę soczystej zieleni.
Na uwagę zasługują też plakaty: zwierzęta z całego świata znajdą się w zasięgu ręku
Rozwiązaniem szybszym w realizacji niż fototapety są plakaty. Zwierzęta w ten sposób zagoszczą w wystroju sklepu dosłownie w oka mgnieniu. Przedstawienia wystarczy oprawić w ramy lub antyramy i zawiesić je na ścianie między półkami lub na ścianie za kasą. Wybór wzorów, na jakie można się zdecydować, jest wprost nieograniczony.
Można wybrać zdjęcia domowych pupili – kotów, psów, chomików czy świnek morskich. Są to najczęściej wybierane zwierzaki. Decydując się na przedstawienie czworonoga, warto sięgnąć po oryginalny wzór. Zamiast fotografii świetnie będzie się prezentować rysunek w stylu line art, na którym sylwetka psa czy kota została stworzona za pomocą kilku linii. Taka minimalistyczna kompozycja od razu przyciągnie wzrok i nada aranżacji sklepu bardziej eleganckiego charakteru.
Chcąc z kolei wprowadzić do wnętrza egzotyczny klimat, należy zaprosić pod dach tropikalnych mieszkańców. Plakaty ze zwierzętami, które przedstawiają odpoczywające na sawannie lwy, wylegujące się na gałęziach leniwce, zabawne lamy czy wielokolorowe kameleony to doskonały pomysł.
W związku z tym, że w sklepie zoologicznym znajduje się bardzo wiele produktów, często w kolorowych opakowaniach, warto zdecydować się na wielkoformatowe plakaty, by wpadały w oko pomimo półek wypełnionych najrozmaitszymi towarami.
Nie zapominajmy o wyglądzie witryny – można ją ozdobić fototapetą
Witryna pełni bardzo ważną rolę i nie powinno się jej bagatelizować. To właśnie ona jest wizytówką sklepu i tym, co może sprawić, że ktoś zdecyduje się wejść właśnie do tego, a nie innego sklepu. Zamiast wyeksponowania tam karmy dla zwierząt czy zabawek dla pupili, co robi większość sklepów zoologicznych, warto zdecydować się na oryginalny pomysł, który od razu przyciągnie wzrok każdego. Eksperci z Redro podsunęli propozycję na udekorowanie tej przestrzeni fototapetą przedstawiającą czworonogi – koty lub psy.
To właśnie te zwierzęta najczęściej trzymamy w domu. Co więcej, to właśnie one najlepiej reprezentują sklep zoologiczny, bo to dla nich znajduje się najwięcej produktów. Sympatyczna fotografia, ukazująca na przykład otulonych kocem kota i psa, od razu przyciągnie wzrok i wywoła uśmiech na twarzy przechodniów. To właśnie taki bodziec może sprawić, że Klient wybierze właśnie to miejsce, a nie inne na zakupy.
To, jak prezentuje się sklep, ma bardzo duże znaczenie i dotyczy to sklepu o każdej specjalizacji – także zoologicznego. Odpowiednie dekoracje nie tylko urozmaicą przestrzeń, ale i zachęcą Klientów do sprawdzenia asortymentu. Do wyboru są zarówno plakaty, jak i przestrzenne fototapety. Konie w galopie, urocze koty i psiaki, egzotyczne papugi, a może kolorowe rybki w morskiej głębinie? Dzięki zebranym tu propozycjom ekspertów z Redro widać, że naprawdę jest w czym wybierać!