Prawie połowa młodych dorosłych ma wysokie wykształcenie i… wciąż mieszka z rodzicami. Obecnie stanowią oni najliczniejszą i najbardziej wymagającą grupę, która wchodzi na rynek nieruchomości. Jakie mają potrzeby i czego oczekują od przyszłych „czterech kątów”? Dowiedz się, jakich mieszkań szukają milenialsi.
Ekobudownictwo i energooszczędne rozwiązania
Młodzi dorośli mają wysoką świadomość ekologiczną. Ich decyzje są podyktowane troską o środowisko, więc nic dziwnego, że milenialsi szukają mieszkań:
- przyjaznych środowisku – zbudowanych z naturalnych lub zdrowych materiałów w zrównoważony sposób,
- oszczędnych, czyli takich, gdzie zastosowano nowoczesne technologie pozwalające na ograniczenie zużycia wody i energii,
- funkcjonalnych, a więc zaprojektowanych tak, aby można było wykorzystać całą przestrzeń.
Mile widziane są instalacja fotowoltaiczna, sprawny system segregacji śmieci oraz rozsądne wykorzystanie wody opadowej, np. do podlewania pobliskiej roślinności.
Atrakcyjna lokalizacja i bliskość terenów zielonych
– Milenialsi doskonale wiedzą, że czas to pieniądz. Dlatego szukają mieszkań położonych niedaleko od miejsca pracy. Bardzo ważna jest także bliskość restauracji, punktów usługowych czy placówek edukacyjnych. Dzięki temu mogą codziennie korzystać z uroków życia – wyjaśnia ekspert firmy eurostyl.com.pl.
Młodzi dorośli szukają rozrywek poza światem wirtualnym. Bliskość parku pomoże im odetchnąć po ciężkim dniu i zadbać o swoją kondycję fizyczną. Docenią to zwłaszcza rodziny z dziećmi. Coraz więcej rodziców jest zafascynowanych naturalnym wychowaniem swoich pociech.
Dopasowanie do potrzeb i stylu życia
W przeciwieństwie do swoich rodziców, milenialsi nie szukają mieszkań na całe życie. Nieruchomość musi spełniać ich obecne potrzeby, dlatego chętnie decydują się na zakup kawalerki lub dwupokojowego lokalu w centrum miasta. Takie nieruchomości są tańsze, co pozwala na spokojny rozwój kariery bez martwienia się o finanse. Jednocześnie jest to wystarczająco duży metraż, aby móc mieszkać z drugą osobą, z dzieckiem lub zwierzęciem.
Młodzi dorośli to wymagająca grupa klientów, która nie idzie na kompromisy i lubi wyrażać głośno swoje niezadowolenie. Warto o tym pamiętać!