Oddanie uszkodzonej maszyny budowlanej czy rolniczej do naprawy wymaga jej odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim trzeba znaleźć profesjonalny serwis, najlepiej taki wyspecjalizowany w danej marce czy typie pojazdu. Następnie trzeba wypełnić zgłoszenie (obecnie często dostępne w formie online) i oczekiwać na kontakt ze strony autoryzowanego punktu.
Twoja maszyna rolnicza zepsuła się w trakcie pracy? Przyszedł czas na coroczny przegląd sprzętu budowlanego? Wszelkie czynności związane z naprawami czy konserwacją urządzeń warto zlecić profesjonalistom. W Interhandler przyjmowane są pojazdy marki JCB, a zgłoszenie serwisowe można złożyć online.
Przygotowanie maszyny do naprawy
Do serwisu nie powinny trafiać maszyny, które są mocno zabrudzone. Warto, w miarę możliwości oczyścić je z błota i innych zanieczyszczeń. W zgłoszeniu, które należy wypełnić są przewidziane następujące pola:
- dane kontaktowe osoby / firmy zgłaszającej usterkę,
- typ i model maszyny wraz z numerem seryjnym i aktualnym stanem mtg,
- opis usterki i dodatkowe uwagi dla serwisanta,
- lokalizację maszyny,
- dane do wystawienia faktury.
Jeżeli zachodzi konieczność uzyskania dodatkowych informacji o pojeździe, jak również w celu umówienia daty i godziny odebrania sprzętu, serwisant kontaktuje się z autorem zgłoszenia.
Dlaczego warto wybrać autoryzowany serwis?
Autoryzowane serwisy są ukierunkowane na naprawy i konserwacje pojazdów konkretnej marki. Na przykładzie firmy Interhandler, która obsługuje urządzenia JCB (zob. sklep.interhandler.pl/) widać, że znajomość konstrukcji, funkcji, elektroniki maszyn pozwala na sprawniejszą naprawę. Czas przeglądu skraca się również dlatego, że specjaliści mają dostęp do oryginalnych części zamiennych. W przeciwnym wypadku oczekiwanie na nie może trwać tygodniami.
Podzespoły i materiały eksploatacyjne można kupić stacjonarnie (sklepy znajdują się w całej Polsce), ale też zamówić przez Internet. W autoryzowanych punktach specjaliści służą pomocą zdalną na etapie zakupu, dlatego ryzyko pomyłki jest niewielkie. Jeżeli nawet do niej dojdzie, to procedury zwrotów lub reklamacji są przejrzyste i ukierunkowane na ochronę interesów klienta.
W przypadku JCB serwisanci pomagają nie tylko doraźnie, ale też długofalowo, nawet po upływie okresu gwarancji. W tym celu proponując skorzystanie z systemu zdalnego monitoringu pracy maszyny JCB – LiveLink lub wykupienia jednego z trzech pakietów ochrony serwisowej.