Budowa

Budowa hali magazynowej w 6 krokach

Budowa hali magazynowej w 6 krokach

Budowa hali magazynowej wymaga odpowiedniego przygotowania i stworzenia planu prowadzenia robót. Warto wiedzieć, jakie czynności powinny zostać wykonane po kolei, a także które z nich mają największe znaczenie. Mogłoby się wydawać, że takie przedsięwzięcie wcale nie jest skomplikowane, jednak nie można go lekceważyć. Jak zatem przygotować się do budowy hali magazynowej? Oto 6 kroków, które ułatwią ten proces.

Przeznaczenie hali magazynowej

Proces budowy hali magazynowej najlepiej rozpocząć od zastanowienia się, w jakim celu hala jest budowana, co będzie w niej magazynowane, jakimi cechami musi się charakteryzować. To też idealny moment na weryfikację funduszy, a także zastanowienie się jaką lokalizację wybrać. Nie chodzi tu o konkretną działkę, ale raczej o obszar inwestycji. Kiedy podejmie się już wszystkie kluczowe decyzje, można rozpocząć realizację kolejnych kroków prowadzących do wybudowania hali magazynowej.

Wybór działki

Drugim krokiem, który trzeba podjąć, decydując się na budowę, jest wybór odpowiedniej działki. Po pierwsze musi mieć ona odpowiednie wymiary, które pozwolą na wybudowanie hali o wymaganych rozmiarach. Hala magazynowa nierozerwalnie wiąże się z koniecznością licznych załadunków i rozładunków. W związku z tym warto zwrócić uwagę na to, czy dana działka znajduje się w dobrym punkcie komunikacyjnym i jest do niej dobry dojazd. Chodzi tu także o możliwość dojazdu samochodów ciężarowych. Przed zakupem działki warto także sprawdzić plan zagospodarowania przestrzennego, a jeśli nie ma takiego planu, to wystarczy złożyć wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

Wybór firmy budowlanej

Zapewne wiele osób będzie zastanawiało się, dlaczego ten punkt został uwzględniony przed wyborem projektu. Wbrew pozorom wybór ma to ogromne znaczenie. Doświadczona w budowie hal magazynowych firma budowlana nie tylko zbuduje obiekt, ale także udzieli rad na etapie wyboru projektu, podpowie, jakie zmiany warto wprowadzić w projekcie oraz jaki typ budowli wybrać. Takie przygotowanie może okazać się nieocenione, gdyż pozwoli już na etapie wyboru projektu spojrzeć na budynek od strony praktycznej. Bez wątpienia warto poszukać najpierw firmy budowlanej, która pomoże w wyborze dobrego projektu.

Wybór projektu hali i pozwolenie

Jak łatwo się domyślić, kolejnym krokiem jest wybór projektu. Powinien być on dostosowany do wymagań inwestora, ale przede wszystkim powinien uwzględniać rozwój firmy. Hali nie powinno się stawiać z myślą o jutrze, ale raczej z perspektywą kolejnych 5-10 lat użytkowania jej. Kiedy projekt jest już wybrany, a warunki zabudowy sprawdzone można starać się o pozwolenie na budowę. Zazwyczaj proces ten nie trwa długo, zwłaszcza kiedy wydana jest decyzja o warunkach zabudowy. Kiedy pozwolenie zostanie wydane, można rozpoczynać etap budowy.

Budowa hali magazynowej

Kolejnym etapem jest oczywiście sama budowa, podczas której ogromne znacznie ma wybrana wcześniej firma. Proces budowy hali magazynowej przebiegnie sprawnie, jeśli firma jest w stanie zrealizować wszystkie etapy. Budowa rozpoczyna się od przygotowania terenu pod budowę. Następnie wykonuje się solidne i trwałe fundamenty dostosowane do rodzaju budowy oraz materiałów wykorzystywanych do wzniesienia ścian i dachu. Kolejnym etapem jest wzniesienie konstrukcji i ścian, a następnie dachu. Nie można zapomnieć także o wykonaniu instalacji. Kiedy działania te są już wykonane czas na prace wykończeniowe.

Odbiory budynku

Kiedy budowa jest zakończona, czas na tzw. odbiory, czyli wydanie pozwolenia na użytkowanie. Ma to na celu sprawdzenie, czy budynek jest bezpieczny i postawiony zgodnie z planem. W odbiorach ogromną rolę odgrywa wcześniejszy wybór firmy, gdyż potrzebna jest szczegółowa dokumentacja, m.in. dziennik budowy oraz dokumentacja obrazująca zmiany. Sprawdzane są wszystkie przyłącza oraz atesty i deklaracje techniczne. Wykonanie budynku ma ogromny wpływ na wynik odbiorów. Po wydaniu odpowiedniej decyzji przez konkretne organy takie jak Sanepid, Straż Pożarną, PIP i Nadzór Budowlany, można rozpocząć użytkowanie budynku.

_____________________________

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy budowlanej FastKraków

Similar Posts